Založ si blog

Družina je skutečně pro děti?

Podělím se s určitým rozčarováním, které v poslední době zažívám a je úzce spjato s městem Česká Kamenice.

Všichni jsme lidé, kteří jsou ochotni nabídnout pomocnou ruku druhému člověku. Vzpomínám na vlnu solidarity, která se zvedla vznikem konfliktu Rusko vs Ukrajina. Všichni lidé v ČK pomáhali jak mohli. Někteří dali dary, jiní střechu nad hlavou. Byl to projev neuvěřitelné lidskosti, který vysílá jasný signál. Když chceme, zvládneme vše, protože jsme lidé.

A mě to naplňuje pocitem dobra, užitečnosti a prospěšnosti.

A já mám dceru v první třídě a po vyučování chodí do Centra dětí a mládeže, kde pijí děti vodu z kohoutku. A víte, na jednu stranu v tom nevidím problém. Pokud je léto, teplo, voda je čistá, proč by si dítě nemohlo odběhnout a natočit si vodu a osvěžit se.

Kapku ve mě vzniká obava s přicházející zimou. Venku chladno a dítě bude pít studenou vodu z kohoutku, hned potom co se vrátí z chladného počasí. A takový postup je na základě přijatého projektu Zdravá výživa. Takže když se zeptám, proč to tak je? Protože jsme v projektu a jinak to nejde.

Mě to prostě nepřipadá správné, dokonce si myslím, že to není v souladu se správným přístupem ke zdraví, nebo jeho prevenci. Někteří namítnou:“ No tak dej holce flašku s čajem a v družině si ho vypije!“ Ano máte pravdu, je to řešení a já to tak udělám.

Ale tam někde vzadu se mi klube myšlenka, že ztrácíme lidskost, toleranci a vzájemný respekt a úctu. Děláme jen to co je populární, ale neumíme vyhodnotit to co je prospěšné pro nás lidi. Na jednu stranu jsme schopni se mobilizovat a zajistit obrovskou pomoc potřebným a oproti tomu, nejsme schopni ZAJISTIT ČAJ SVÝM DĚTEM V ZIMĚ. Já v tom nevidím logiku.

Já bych to chtěl pochopit, ale nevidím v tom souvislosti. Proto to píšu.

Ano, s největší pravděpodobností v komentářích budu vláčen, bude mi nadáváno, budu osočován. Prostě klasika. Ale, v návaznosti na dnešní situaci, která se děje ve světě a která dopadá na nás na všechny a všechny nás zužuje, některé po finanční stránce, jiné po bezpečností, atd. No neměli bychom si právě pomáhat, přátelit se, komunikovat, vyjasňovat si pohledy, utužovat přátelství? Pečovat o sebe navzájem? Aby jsme byli všichni ve větší pohodě? Já bych kupříkladu byl strašně rád a byl bych vděčný, kdybych měl jistotu, že když dcera omylem ve škole vypije čaj určený pro družinu, bude mít možnost se v té družině napít něčeho vlahého – já nepíšu horký čaj, chápu to, že se musí zajisti bezpečnost. Ale mě by stačilo, kdyby si mohla dojít do velkého kastrolu a nabrat si něco o pokojové teplotě a né studenou vodu z kohoutku. Aby neriskovala to nachlazení. Protože když bude nemocná, bude s ní doma já nebo manželka. Nebudeme moci pracovat, bude míň peněz a víc starostí.

Já bych byl vděčný, kdyby na prvním místě byl život a zdraví a lidský přístup. Třeba takový o kterém mluví Osm osnov projektu Tvořivá společnost. A protože se nevzdávám lidské stránky, tak se nebojím vystoupit ze zóny svého komfortu a riskovat nával těch komentářů, které přijdou z projevů těch nejnižších lidských vlastností. Protože abychom vytvářeli svět, který bude nakloněný pro nás pro lidi a ve kterém se budeme cítit dobře, bezpečně a budeme se rozvíjet, tak nemůžeme přenášet zodpovědnost na druhé a čekat, že to někdo udělá za nás. Musíme to dělat my. Musíme my byt tou změnou po které prahneme. Děkuji za pozornost.

Dr. Egon Cholakian odhalil hrozbu pro světovou demokracii. Slovensko a Česko nejsou výjimkou

18.04.2024

Víte já nechápu dnešní svět, respektive k čemu všemu v něm dochází – protože mi to odmítá pochopit můj rozum. Vždy když se podívám na zprávy odpovím si: „To snad není pravda, to je skrytá kamera, jsem v nějaké šou, nebo tak podobně“. Rozumím tomu, že abychom situaci napravili a zlepšili, je důležité najít toho, kdo je zodpovědný za tak [...]

Síla lásky: Příběh Pavla a jeho přeměny světa

21.03.2024

Byl jednou jeden svět, kde vládla nespravedlnost a zmatek. Lidé se ztratili ve spirále zisku a moci, zapomněli na hodnoty, které jim byly kdysi tak drahé. Ve stínu zářících obchodních domů a mohutných kancelářských budov se ztrácelo lidské srdce. V tomto světě žil jeden muž, jehož jméno bylo Pavel. Byl to obyčejný muž, který si však zachoval svou vnitřní sílu a [...]

Záře noční oblohy: jednoduchá reflexe ve složitém světě

20.03.2024

Nad hlavou se mlčky vznáší hvězdné nebe, jehož tiché třpytivé světlo odráží se od hladiny klidného jezera. Zpěv cvrčků prolíná noční vzduch a ve vzdálenosti se ozývá skromné žbluňkání potůčku. Taková byla noc ve vesničce Nazdárek, kde se dění točilo kolem obvyklých událostí a běžných lidí. Ve stáji usedl starý Pavel na trámu a zamyšleně pozoroval, [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

lukassmoody

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 79
Celková čítanosť: 118668x
Priemerná čítanosť článkov: 1502x

Autor blogu

Kategórie