Založ si blog

Družina je skutečně pro děti?

Podělím se s určitým rozčarováním, které v poslední době zažívám a je úzce spjato s městem Česká Kamenice.

Všichni jsme lidé, kteří jsou ochotni nabídnout pomocnou ruku druhému člověku. Vzpomínám na vlnu solidarity, která se zvedla vznikem konfliktu Rusko vs Ukrajina. Všichni lidé v ČK pomáhali jak mohli. Někteří dali dary, jiní střechu nad hlavou. Byl to projev neuvěřitelné lidskosti, který vysílá jasný signál. Když chceme, zvládneme vše, protože jsme lidé.

A mě to naplňuje pocitem dobra, užitečnosti a prospěšnosti.

A já mám dceru v první třídě a po vyučování chodí do Centra dětí a mládeže, kde pijí děti vodu z kohoutku. A víte, na jednu stranu v tom nevidím problém. Pokud je léto, teplo, voda je čistá, proč by si dítě nemohlo odběhnout a natočit si vodu a osvěžit se.

Kapku ve mě vzniká obava s přicházející zimou. Venku chladno a dítě bude pít studenou vodu z kohoutku, hned potom co se vrátí z chladného počasí. A takový postup je na základě přijatého projektu Zdravá výživa. Takže když se zeptám, proč to tak je? Protože jsme v projektu a jinak to nejde.

Mě to prostě nepřipadá správné, dokonce si myslím, že to není v souladu se správným přístupem ke zdraví, nebo jeho prevenci. Někteří namítnou:“ No tak dej holce flašku s čajem a v družině si ho vypije!“ Ano máte pravdu, je to řešení a já to tak udělám.

Ale tam někde vzadu se mi klube myšlenka, že ztrácíme lidskost, toleranci a vzájemný respekt a úctu. Děláme jen to co je populární, ale neumíme vyhodnotit to co je prospěšné pro nás lidi. Na jednu stranu jsme schopni se mobilizovat a zajistit obrovskou pomoc potřebným a oproti tomu, nejsme schopni ZAJISTIT ČAJ SVÝM DĚTEM V ZIMĚ. Já v tom nevidím logiku.

Já bych to chtěl pochopit, ale nevidím v tom souvislosti. Proto to píšu.

Ano, s největší pravděpodobností v komentářích budu vláčen, bude mi nadáváno, budu osočován. Prostě klasika. Ale, v návaznosti na dnešní situaci, která se děje ve světě a která dopadá na nás na všechny a všechny nás zužuje, některé po finanční stránce, jiné po bezpečností, atd. No neměli bychom si právě pomáhat, přátelit se, komunikovat, vyjasňovat si pohledy, utužovat přátelství? Pečovat o sebe navzájem? Aby jsme byli všichni ve větší pohodě? Já bych kupříkladu byl strašně rád a byl bych vděčný, kdybych měl jistotu, že když dcera omylem ve škole vypije čaj určený pro družinu, bude mít možnost se v té družině napít něčeho vlahého – já nepíšu horký čaj, chápu to, že se musí zajisti bezpečnost. Ale mě by stačilo, kdyby si mohla dojít do velkého kastrolu a nabrat si něco o pokojové teplotě a né studenou vodu z kohoutku. Aby neriskovala to nachlazení. Protože když bude nemocná, bude s ní doma já nebo manželka. Nebudeme moci pracovat, bude míň peněz a víc starostí.

Já bych byl vděčný, kdyby na prvním místě byl život a zdraví a lidský přístup. Třeba takový o kterém mluví Osm osnov projektu Tvořivá společnost. A protože se nevzdávám lidské stránky, tak se nebojím vystoupit ze zóny svého komfortu a riskovat nával těch komentářů, které přijdou z projevů těch nejnižších lidských vlastností. Protože abychom vytvářeli svět, který bude nakloněný pro nás pro lidi a ve kterém se budeme cítit dobře, bezpečně a budeme se rozvíjet, tak nemůžeme přenášet zodpovědnost na druhé a čekat, že to někdo udělá za nás. Musíme to dělat my. Musíme my byt tou změnou po které prahneme. Děkuji za pozornost.

Kdo jsem? Aneb síla veřejného mínění

26.04.2024

Stařec seděl pod noční oblohou, která připomínala tmavý koberec prošívaný třpytivými hvězdami. Jeho mysl klouzala mezi těmi hvězdami a vzpomínkami na setkání s mnoha lidmi za poslední rok. Všichni měli něco podobného, nespokojenost ústící do beznaděje. „Je to jako když všichni jedí chudou stravu“ zamyslel se stařec. „Touží po chutném, zdravém [...]

Dr. Egon Cholakian odhalil hrozbu pro světovou demokracii. Slovensko a Česko nejsou výjimkou

18.04.2024

Víte já nechápu dnešní svět, respektive k čemu všemu v něm dochází – protože mi to odmítá pochopit můj rozum. Vždy když se podívám na zprávy odpovím si: „To snad není pravda, to je skrytá kamera, jsem v nějaké šou, nebo tak podobně“. Rozumím tomu, že abychom situaci napravili a zlepšili, je důležité najít toho, kdo je zodpovědný za tak [...]

Síla lásky: Příběh Pavla a jeho přeměny světa

21.03.2024

Byl jednou jeden svět, kde vládla nespravedlnost a zmatek. Lidé se ztratili ve spirále zisku a moci, zapomněli na hodnoty, které jim byly kdysi tak drahé. Ve stínu zářících obchodních domů a mohutných kancelářských budov se ztrácelo lidské srdce. V tomto světě žil jeden muž, jehož jméno bylo Pavel. Byl to obyčejný muž, který si však zachoval svou vnitřní sílu a [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

lukassmoody

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 80
Celková čítanosť: 119873x
Priemerná čítanosť článkov: 1498x

Autor blogu

Kategórie