Založ si blog

V zájmu zlepšování komfortů našich životů, bychom měli do legislativy prosadit, že Hodnota lidského života je nejvyšší hodnotou.

Pousmáli jste se a v duchu jste si pomysleli, že takový výrok je něco náboženského, křesťanského či sektářského? Že ten, kdo mluví o lidském životě a zdraví je „měkouš?“ Ptám se, protože většinou se s podobnou situací u lidí setkávám a dodám, že i u mě takový výrok v minulosti vyvolával přinejmenším odmítavý úsměv na tváři.

Ale čtěte dál a jistě mi dáte za pravdu.

To si takto jdu podvečer parkem a najednou jsem si vybavil v hlavě jednu vzpomínku. Před několika lety jsem tu vezl kočárek a kde se vzal tu se vzal nějaký mlaďoch a pod kolečka mi hodil bouchací sirku. Než jsem se vzpamatoval, byl pryč. V té době mě to děsně naštvalo.

Prošel jsem parkem a vešel na náměstí, kde se konala mikulášská slavnost. Děti recitovaly básničky, pohodová atmosféra, klid. Nasál jsem dobrou náladu a pokračuji dál na druhé náměstí a najednou vedle mě obrovská rána. V ten okamžik místem jelo i auto a dle výrazu řidiče bylo poznat, že i on s explozí rozhodně nepočítal.

Vzpamatoval jsem se, rozhlédnu se a vidím skupinku tří kluků tak do šestnácti let. Víte jsou to takové ty existence ulice, které se jen potulují a dělají bordel. V rozčílení z jejich neomalenosti k ostatním lidem jsem na ně zařval: „Jděte si to házet někam do hajzlu vy zmrdi!“ Kluci to nečekali, asi proto, že na náměstí bylo mnoho lidí, ale nikdo se k jejich podlému jednání nevyjádřil. Překvapení ale nebylo trvalé a jeden mi odpověděl: „Co že to mám za problém?“ Tak jsem se postavil a zařval jsem: „ Že mám veliký problém s tím, že to házejí na náměstí mezi lidi“. Ale zároveň jsem si uvědomil, že kluci do konfliktu půjdou a já ho nechtěl. Nechtěl jsem se tam rvát, protože jsem si byl vědom, že by mi nikdo nepomohl. Zbytečné problémy, které se ve finále otočí proti mně. Jejich jednání se v dnešní době neřeší, protože kdyby se řešilo, podobné výtržnosti by přeci nevznikali, nebo by byli jen ojedinělé, ale v dnešní době jsou součástí našich životů.

V dnešní spotřebitelské době se totiž podobní výtržníci chrání nedostatečnou legislativou, či věkovým omezením trestního jednání. To jednoduše způsobuje paradox ve smyslu, že není chráněná společnost před pachateli nelegitimního chování, ale je chráněn pachatel před trestem. Absence trestu v krátké době vytvoří návyk, že si může proti ostatním lidem dovolit vše.  V civilizované Tvořivé společnost se chrání společnost před výtržníky, je to zcela opačný vektor k současné společnosti. A pokud chceme klid a mír, rozvoj a stabilitu, musíme začít používat rozum. Rozum je Tvořivá společnost, proto ji podporuji a ty bys měl také. Projekt Tvořivá společnost najdeš na stejnojmenné webové stránce a podpořit a zapojit se může každý.

A jak by se podobná situace ve formátu Tvořivé společnosti řešila? Celý „Tvořivý formát“ je postaven na konceptu Osmi osnov, z nich první je hodnota lidského života. Při projednávání by se řeklo:“ Ty házíš bouchací sirky lidem pod nohy? Ty je házíš řidičům pod kola? Tak to si nevážíš lidského života, zdraví! Co když způsobíš dopravní nehodu, nebo někomu přivedeš infarkt, či jinou újmu na zdraví? Tak to do naší civilizované společnosti nepatříš a společnost musí být před tebou ochráněna. Vnímáte ten smysl pořádku ve společenských hodnotách a postojích, oproti současnému všude přítomnému nepořádku?

Prosazovat vysoce morální hodnoty do legislativy má smysl. Vede k nápravě deliktních jednání a vytvoření podmínek, aby kriminální jednání nevznikalo! To přeci dává smysl, v tom je čestnost a pravé hrdinství. Proto cesta k nápravě vede přes projekt Tvořivé společnosti.

Síla lásky: Příběh Pavla a jeho přeměny světa

21.03.2024

Byl jednou jeden svět, kde vládla nespravedlnost a zmatek. Lidé se ztratili ve spirále zisku a moci, zapomněli na hodnoty, které jim byly kdysi tak drahé. Ve stínu zářících obchodních domů a mohutných kancelářských budov se ztrácelo lidské srdce. V tomto světě žil jeden muž, jehož jméno bylo Pavel. Byl to obyčejný muž, který si však zachoval svou vnitřní sílu a [...]

Záře noční oblohy: jednoduchá reflexe ve složitém světě

20.03.2024

Nad hlavou se mlčky vznáší hvězdné nebe, jehož tiché třpytivé světlo odráží se od hladiny klidného jezera. Zpěv cvrčků prolíná noční vzduch a ve vzdálenosti se ozývá skromné žbluňkání potůčku. Taková byla noc ve vesničce Nazdárek, kde se dění točilo kolem obvyklých událostí a běžných lidí. Ve stáji usedl starý Pavel na trámu a zamyšleně pozoroval, [...]

Chtěli byste nepodmíněný příjem 2500 Eur/měs?

18.03.2024

Všichni lidé mohou mít nepodmíněný příjem ve výši například 100 000 Kč/měsíčně, a všichni lidé mohou bydlet ve vlastních domech či bytech, které získají zdarma a v nich spotřebovávat energie – zdarma atp. Posunu to ještě výš – lidé nemusí být upoutáni v zaměstnání které jim nepřináší radost, jen kvůli vysoké mzdě – ale [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

lukassmoody

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 78
Celková čítanosť: 115451x
Priemerná čítanosť článkov: 1480x

Autor blogu

Kategórie